Haluamme parantaa käyttökokemustasi, joten käytämme sivuillamme evästeitä.

Käyttämällä sivustoa hyväksyt tietosuojaselosteen.Kuulostaa mielenkiintoiselta, haluan lukea lisää!

27.3.2020
Etätyöskentely

Kun valmista digitaalista ratkaisua ei ole, se voidaan kehittää

Kevät 2020 on tuonut eteen yllättäviä haasteita liittyen digivalmiuteen ja datan hyödyntämiseen yrityksissä ja organisaatioissa. Talouden poikkeuksellinen tilanne on edelleen kiihdyttänyt tarvittaviin muutoksiin vaadittua reagointinopeutta. Nämä yllättävät tilanteet on kuitenkin mahdollista kääntää voitoksi tarttumalla haasteisiin rohkeasti. Halusimme tehdä ensimmäisestä askeleestasi kohti tarvittavaa muutosta mahdollisimman helpon ja raivasimme asiantuntijoidemme kalentereista tilaa maksuttomille Ongelmanratkaisutuokioille. Linkki kalenteriin löytyy jutun lopusta, mutta tarvittaessa pääset siihen suoraan klikkaamalla alta.


Varaa ongelmanratkaisutuokio.

Koronaviruspandemia taloudellisine seurauksineen on todella yllättänyt meidät kaikki. Yritykset toimialasta riippumatta ovat joutuneet miettimään uusia tapoja järjestää toimintaansa. Vaikka pienellä osalla firmoista myynti on yllättäen lisääntynyt, suurin osa yrityksistä on joutunut sopeutumaan olosuhteisiin, joita on ollut hankala ennakoida. Toisaalta ihmisten ja työntekijöiden välinen vuorovaikutus on monessa tapauksessa muuttunut välittömämmäksi, vaikkakin se on siirtynyt pitkälti digitaalisille alustoille. Samalla eri yritysten ja verkostojen merkitys on aidosti korostunut.

Toimistotyön siirtyminen nopealla aikataululla etätyöksi on saanut yritykset etsimään uusia digitaalisia työkaluja, joiden avulla työt saadaan tehtyä yllättävästä tilanteesta huolimatta. Vanhoihin tapoihin ja työkaluihin tottuneet ovat joutuneet harjoittelemaan digitaalisten kanavien käyttöä yllättäen tosipaikassa. Näiden digitaalisten sovellusten käyttöönotosta on useissa organisaatioissa ollut aiemminkin puhetta, mutta vasta nyt välttämättömyyden vaatiessa niitä on alettu ottaa käyttöön. Vaikka haasteita on, me Perfektiolla uskomme, että ne kannattaa kohdata, sillä ratkaisu voi olla niin ympäristön kuin taloudenkin kannalta aiempaa kustannustehokkaampi.

“Poikkeustilanteesta selvittyämme saatamme huomata, että moni yritys on uusien työkalujen käyttöönoton ansiosta tehostanut toimintojaan”

Vaikka moni yritys pärjää hyvin siirtämällä kommunikaation konttorin sijaan digitaaliseen kanavaan, kaikkiin muuttuneisiin tilanteisiin ja tarpeisiin ei kuitenkaan ole olemassa valmista tuotetta tai palvelua. Tämmöisiä haasteita syntyy esimerkiksi, jos uudet IT-järjestelmät on vaikea saada kommunikoimaan omien vanhojen järjestelmien kanssa tai jos omat vanhat järjestelmät pitäisi integroida yhteen. Lisäksi yrityksissä syntyy jatkuvasti omia yksilöllisiä tarpeita, kuten tarve visualisoida oman toiminnan tuloksia tai muuten tehdä yrityksen bisneslogiikkaa paremmin ymmärrettäväksi.

Me Perfektiolla olemme erikoistuneet ratkaisemaan ongelmia digitaalisten palvelujen  avulla. Autamme yrityksiä selkeyttämään käsillä olevan ongelman, ideoimaan siihen ratkaisun, sekä toteuttamaan sen alusta loppuun. Olemme päässeet todistamaan ongelmanratkaisukykyämme voittamalla kymmeniä innovaatiokilpailuja ja hackathoneja. Uusien ratkaisujen rakentamisen lisäksi parannamme sekä uudistamme jo olemassa olevia vanhoja järjestelmiä.

“Auttaaksemme muita yrityksiä selviytymään tästä poikkeustilanteesta olemme koonneet selviytymispaketin etätöihin siirtyneille ahertajille.” 

Viimeisimpänä olemme esimerkiksi ideoineet ja kehittäneet saavutettavaa some-palvelua Kehitysvammaliiton Kohdataan-hankkeessaauttaneet Spark Sustainabilitya React Native -mobiilikehityksessä heidän ratkaistessaan ilmastonmuutoksen haasteita, sekä tuoneet erään teollisuusyrityksen Java ERP:n nykyaikaan Reactin avulla.

Jos olet tilanteessa, missä totuttu tapa tehdä töitä ei ole tällä hetkellä mahdollinen, autamme mielellämme löytämään ongelmaasi sopivan ratkaisun, josta on hyötyä myös jatkossa. Yhdessä kehitetyillä digitaalisilla työkaluilla voimme tehostaa yrityksesi toimintoja ja auttaa digitalisaation hyödyntämisessä, johon tämä poikkeustilanne meitä patistaa. Digitaaliset työkalut useimmiten myös tehostavat toimintoja, mikä auttaa kuromaan kiinni mahdollisesti tavoitteesta jäänyttä tulosta poikkeustilanteen ajalta. Ne työkalut, jotka otatte käyttöön nyt palvelevat teitä pitkään senkin jälkeen, kun tilanne koronakriisin jälkeen on palannut normaaliksi. Muutos näkyy esimerkiksi sujuvampana arkena, tehokkaampina toimintoina ja henkilöstön uusina taitoina.

“Jos ongelma on ratkaistavissa digitaalisesti, löydämme siihen ratkaisun”

Jos yritykselläsi on tarve digitalisoida nykyistä toimintaa tai etsiä digitaalisia ratkaisuja esiin tulleisiin haasteisiin, olemme kiinnostuneet kuulemaan niistä lisää ja auttamaan sinua  ongelmien ratkaisemisessa. Voit varata maksuttoman 15 tai 30 minuutin ongelmankartoitustuokion alla olevasta kalenterista. Etätapaamisen aikana käymme läpi tilanteen aiheuttamia haasteita ja mietitään yhdessä miten ne voidaan parhaiten ratkaista. 

Ongelmankartoitustuokio ei sido sinua mihinkään ja on täysin maksuton!

Varaa aika itsellesi tästä.

Jos sinulla ei ole aikaa jäädä odottamaan yhteistä tuokiota, jätä yhteystietosi meille ja olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian.

Viime viikot ovat voineet aiheuttaa monenlaista huolta, mutta suuntaamalla katseen kauemmas tulevaisuuteen, voi nähdä uusia mahdollisuuksia. Me Perfektiolla autamme mielellämme sinua näkemään ne.

ps. 
Meille Perfektiolla etätyöskentely ja digitaalisten työkalujen käyttäminen on ollut arkipäivää alusta asti ja etätöitä on tehty niin purjeveneestä kuin Alpeiltakin. Kaikilla tilanne ei kuitenkaan ole sama, joten auttaaksemme muita yrityksiä selviytymään tästä poikkeustilanteesta olemme koonneet selviytymispaketin etätöihin siirtyneille ahertajille. Vinkkimme tehokkaaseen ja miellyttävään etätyöskentelyyn löydät osoitteesta etatyoskentely.fi

Jos sinulta löytyy vinkkejä etätyöskentelyyn, laita viestiä ja lisäämme ne sivustolle!

Jaana Laitinen

Jaana Laitinen

Business Developer